PERSONAL BRANDING – TY JESTEŚ MARKĄ

Marka osobista to coś więcej niż wizerunek. Coraz bardziej odchodzi się od tego sztucznie kreowanego, obliczonego jedynie na pierwsze wrażenie zewnętrznego obrazu na rzecz autentycznego, zgodnego z wartościami i wewnętrznymi potrzebami.

Budowanie własnej marki warto rozpocząć od dobrego poznania siebie. Tego kim jesteśmy, co lubimy, co uważamy za istotne… Podstawa to spójny, nie kreowany za każdym razem od nowa przekaz, który w niewymuszony sposób będziemy prezentować światu.

Warto pamiętać; aby obietnica marki została spełniona potrzebna jest samoświadomość i szczerość, zwłaszcza w stosunku do samego siebie. W czasach kiedy przekaz skrócony został do minimum, a „pierwszy raz”, może okazać się ostatnim, nie jest to łatwe.

Tak więc wysiłek włożony na etapie poznania siebie pozwala na wyrobienie niepowtarzalnego wizerunku – osobistej marki, a autentyczność ogranicza narażanie się na niepotrzebny wysiłek emocjonalny, który musiałby być podejmowany w celu utrzymania sztucznie kreowanej postawy i co za tym idzie, obawy przed zdemaskowaniem.